fredag 21 september 2007

Man blir ju förbannad ibland

!HOLA
Jaha! Så var det dags för mig att börja blogga. Hade tänkt stå emot men det är ju så att jag blir förbannad ibland. Tänkte nästan skriva insändare häromdagen men hejdade mig i sista stund. Vill ju inte vara på den sidan med de andra rättshaveristerna så nu finns jag här med er andra rättshaveristkamrater :-)

Den direkta orsaken till att jag kände mig tvingad till bloggvärlden var en incident i busskön häromdagen. Det är ju faktiskt både märkligt och väldigt fantastiskt hur vuxna människor kan bete sig för att komma före några andra in i en jävla pendlarbuss. Tränga sig, undvika ögonkontakt, ambåga sig förbi gravida och skolungdomar (vilka för övrigt beter sig trevligast av alla!) och förstås eder undertecknad! När en annan till slut kom in i bussen fanns det nästan inga platser kvar. Ska jag sluta va så jävla snäll eller ska jag försöka vara en större människa?

Jaja ni förstår nog. Jävla idioter! Det var nära att det brann av ordentligt för mig men jag lyckades besinna mig. Kanske lika bra? Och så bussarna se....... Puh tror vi tar det en anan gång men de låter och vissa luktar och temperaturen och- oj det blev visst lite nu ändå.

Tja så var det med det för denna gång, nästa gång ska jag skriva medan jag är förbannad så blir det kanske lite utförligare. Ni kanske märker vad denna min blogg kommer att handla om. Jag vet inte riktigt själv faktiskt men det ger sig väl med tiden antar, för förbannad DET blir jag då och då. Sen får vi se om blir andra ämnen vad det lider. Oj kom just på - Budgethelvetet från det där lismande kräket! Se där! ämnet klart för nästa inlägg, måste bara lugna mig lite så det blir förståeligt.

För övrig blev jag glad i går kväll, AIK fixade 0-0 borta mot Hapoel Tel-Aviv.

Muy Bien!

2 kommentarer:

Elinor sa...

Vad roligt att du har skaffat blogg! Kram

Frida sa...

Välkommen till bloggens underbara värld! Och klart man blir förbannad...*morrar och muttrar* Folk kan inte bete sig som...folk. Det får man erfara på konsum också.