fredag 28 september 2007

Det blir inte alltid som man tänkt sig

Det skulle bli en lugn och fin avslutning på veckan var det tänkt. Jodå nog tänkte jag så alltid och nu vet ni uppmärksamma läsare vad som kommer: Lunchen blev hysterisk! Eleverna eller snarare kanske en elev behagade att som avskedspresent kasta potatis på restaurangpersonalen. Jo vi äter på restaurang och - nä vänta lite, det är inte riktigt så lyxigt som det låter. I alla fall inte på den restaurang vi har frekventerat (Kitchen i smedjan i luleå. Betala inte för maten där - Trust me!) - Eleverna har varit missnöjda men ändå. Jag var där men missade själva begivenheten men fick såklart sen stå och skämmas som en olydig femåring med handen i kakburken! Jävla elever! Fast ibland är de bra också. En klass bjöd på fredagsfika och då kändes det lite bättre.

Boken om Djinghis blir bara bättre. Det är så roligt med en bok som startar starkt och blir mer och mer fantastisk. Sov på bussen i morse men på hemvägen ska jag läsa utav helvete. Bussen förresten, kostar fan mycket att få sitta och trängas med en massa svettiga nissar och vitlöks/parfymstinkande tanter. 1600 spänn för 40 resor känns ju inte som hittat direkt. Om jag bara kunde nöja mig med NÅGON jävla bil vi tittar på så kunde jag ju åka bil någon gång i veckan och få kortare dagar och slippa all odör från buss och folk. Jo men vissa bussar stinker ju utav bara helvete. Kul att pröjsa en massa för det. Ska städa klart mitt skrivbord nu. Jag vill men kan inte förtänga och blockera det längre.

Det är ett skitigt jobb men jag måste nog tvinga mig till att göra det bara. Märkligt förresten hur mycket som hinner ackumuleras på bara några veckor.

Nu kommer förresten polarnatten! Vet inte riktigt hur jag ska ställa mig till det men om några veckor är det i alla fall lov!

Heja Gnaget!

1 kommentar:

Elinor sa...

Ska du klaga som får sova på väg till jobbet! Det låter superskönt tycker jag. Men. Jag har också åkt buss och vet något litet om lukter som ackumuleras...

Köp bil!

För fan :)