torsdag 12 mars 2009

Fylla år

Nu drar kalasveckan för familjen igång på allvar. Idagär det hustrun som fyller, på Söndag blir stortjejen hela 9 år och sedan någon gång blir jag ett år äldre. Den här veckan brukar alltid vara en hysterisk vårvecka som kulminerar i dotterns kalas. Mitt brukar bli rätt så undanskuffat och har så varit sedan vi fick barn. Det är i och för sig helt ok att det är så. Jag är ingen födelsedagstaliban utan jag försöker att ta det lugnt med det där. Jag tror inte det har med åldersnoja att göra heller. För det har inte på många år nu, spelat så värst stor roll för mig egentligen, det här med att fylla år. 

Viktigare för storbruttan är det ju. Nytt för i år: Bowlingkalas. Tjejerna i klassen plus lillasyrran och bästakompisgrannen. Korv, bowling och chips. Blir det bättre än så?

Hon har för övrigt börjat läsa Harry Potter och är förlorad i Rowlings fantastiska värld. Den är ju rätt svår ibland, i alla fall om man är nio, så vi har en deal att hon läser två sidor så läser vi tio.  Fick läsa trettio sidor i en stöt en dag när andan riktigt föll på. Om man var stolt under skidtävlingen skulle ni bara veta hur stolt boknördspappan är nu. 

Nu ska jag hem och fira frun. Eller, ja vårt hysteriska liv fortsätter med ohejdad fart. Moa ska på dansuppvisning och Ella ska på skidträning. Själv ska jag hänga på lilla e. 7 kilometer i bra fart i tisdags på kanonskidor. Får se vad jag orkar i kväll. Gånerivikt projektet går hur som helst rätt hyfsat. Jag tränar flera gånger i veckan och även om jag inte direkt har varken superkondis eller är smal och smärt som en elitidrottare har jag åtmistone klart förbättrat mig sedan början av vintern.

Jag håller  i alla fall 10 åringarna bakom mig alltid och i bland åker jag till och med jämnt med 14 åringarna i nedförsbackarna!

Inga kommentarer: