måndag 12 januari 2009

Med en smäll

Så ska det nya året inledas på denna blogg. Det var ett tag sedan. Lov på alla sätt och vis med andra ord. Nu är jag således alldeles extraordinärt nyladdad och nu när vardagstristessen har satt in sådär lite lagomt tar jag nya tag med bloggen.

Jag tänkte börja med att rekapitulera lovet men jag känner att det blir lite trist så i stället kommer här en liten sammanställning över saker jag har irriterat mig på de senaste veckorna.

Det är märkligt men nog verkar det som om alla människors färdriktingsvisare kollektivt och samtidigt slutar fungera så fort de åker in i Piteå. Man kan ju inte säga mycket gott om Luleå men där har de i alla fall fungerande blinkers i sina bilar.

Israel

Människor som tränger sig och är smygotrevliga i affärer, bankomatköer och på andra offentliga platser. Nog är det väl fan att vuxna människor inte har bättre vett än att smyga in före andra i en lång kö och sen ha mage att stå där, ivrigt spejande åt alla andra håll än mot de som nyss blev förfördelade. Omogna, ociviliserade, vidriga små vardagsförstörare! Det är vad de är.

Vuxna samt deras barn som fan inte kan låta bli att åka på andras skidor när man masar sig fram i en galet oändlig och långsam liftkö.

Folk som ljuger

Idioter som utan tanke på annat/andra än sig själv går ut rakt bakom bilen när man backar ut från en parkeringsplats.

Vägverket som måste saltförstöra våra fina vintervägar. Dessutom sabbar de miljön ännu mer som om det behävdes liksom.

Människor som inte håller vad de lovar, särskilt när barn är de som blivit lovade något. Hur enkelt och trivialt det än är. De är små men inte korkade, barnen alltså. 

Föräldrar som lämnar sina barn, vind för våg, att klara sig själva på idrottanläggningar, träningar osv. Lämnande över sitt ansvar för barnens väl och ve till andra vuxna som har vett att bry sig om sina barn. "Mitt barn är minsann så självständigt och hon/han har ju mobil (7 år gamla) så de kan ju ringa om det är något". Kanske är jag gammaldags och överbeskyddande men jag vill visa mina barn att jag faktiskt bryr mig om dem óch det de gör hellre än att få en barnfri timma så att jag kan städa eller gå på gym. Städning är dessutom väldigt tråkigt så jag hänger hellre i skidspåret eller slalombacken än går hemma och fejar eller ägnar mig åt min egen fåfänglighet.

Jag hatar allt mer TV reklam i filmer. Va fan, en vanlig film på 1.50 tar ju mot tre timmar att se på tv. För att inte tala om sagan om ringen filmerna som när de gick på TV4 under lovet tog minst en timme mer än dess riktiga längd. Grisarna bryter ju tilloch med för en nyhetssändning mitt i allt.  Jävla kulturförstörare! Han galenskaparsnubben kanske inte gör de vassaste filmerna men han har ju en rejäl poäng där i alla fall när han framför konstens integritet som skäl för fyran att ge fan i sabbet.

Sådärja. NU har jag klagat av mig för den här gången. Det känns redan lite bättre. Nästa inlägg får bli lite rekap. med tankar om det nya samt espressorapport.

För övrigt måste jag tillägga att bakhala skidor alltid är värre än dito med dåligt glid. Fast jag har ju även prövat en kombination av ovan nämnda och det mina vänner är som att pissa i motvind. 

Obehagligt men man blir i alla fall varm en stund.

1 kommentar:

Elinor sa...

Kul att du är tillbaka! Jag måste dock ripostera med att bakhala skidor i alla fall är lite bättre än skidor utan glid. Så det så. Eller?