tisdag 20 januari 2009

Energi

Ibland klagar jag ju över att jag är trött eller att det tar kraft det här med läreriet. Nu måste jag, kanske för att jämna ut det hela lite grann, berätta att man kan ha lektioner  (inklusive elever och allt) som inte tar energi utan till och med tillför ny fräsch och oförbrukad energi.

Det är så härligt och jag känner mig så lyxigt bortskämd och väldigt, väldigt privilegierad. Jag har (efter vildsinta uppgörelser med kollegor...) fått ynnesten att ha Svenska C med treorna. Muntlig ochskriftlig kommunikation, är den fina undertiteln. 18 st väldigt drivna, intresserade och pigga elever som allihopa faktiskt har valt att läsa kursen av egen fri vilja. Ja ni kära läsare: Bättre än så blir det nog inte.

Annars kan jag meddela att jag blivit farbror by proxy, eller hur man nu ska uttrycka saken. E:s bror, som jag känt lika länge som E, har gått o blitt farsa till en superliten tjej. Mina tjejer är exalterade över att ha fått en ny kusin och att det blev en brud gjorde dagen för dem.

Åkte skidor på längd både Lördag och Söndag. Ska åka i kväll också medan Moa tränar. Fast spåret på Furuberget är mycket jobbigare än på Grisberget där jag åker annars. Får hoppas på bra fäste ikväll men eftersom det snöar så blir det väl svårvallat antar jag. 

Spåret är förresten inte bara jobbigt, dessutom åker det omkring en massa jättebraiga fd skidåkare som svischar förbi så man tappar balansen i vinddraget. 

Fast hellre det än att som på Grisberget hela tiden bli omåkt av femtioåriga kvinnor och sjuttioåriga gubbar som enkelt spänstar förbi med fina skidor och lätta fötter.

Eller egentligen är ju inget av att föredra men nu ska fan slutasnusaspäcket en gång för alla bort. Dessutom får jag jättemycket ny energi av att träna.

Jag kanske kan lägga grejer i spåret efter mig eller eventuellt fälla dem med en stav, gamlingarna. Träning OCH lite spänning! Inte illa så här i vardagslunken.

3 kommentarer:

Unknown sa...

fäll dom med staven! och om det går riktigt illa kan jag komma och hälsa på så du får köra om nån i alla fall

Elinor sa...

Själv tror jag på att lägga grejer i spåret för de där tanterna och farbröderna är nog för snabba för att man ska kunna fälla dem med en liten stav. Eventuellt kanske man skulle kunna ha en lång piska eller lasso kanske? - Nja. Grejer i spåret får min röst.

Anonym sa...

Nu har jag köpt en brun och fin Panasonic Lumix DMC-TZ5 :)
Är lite för trött för att trixa med den idag, men jag har kollat att den funkar i alla fall.