lördag 5 juli 2008

Mil efter mil

Nä fler ord än så kommer ni inte att se mig använda från den där jävla skitlåten av bo kaspers som de hela tiden spelar på radio trots att den ju börjar vara lite gammal nu.

Hur som helst kan jag rapportera att jag är uppe i drygt trehundra mil från Måndag till Fredag. Mm, har hjälpt min mamma att flytta från Karlstad till Piteå. Körde ner på en dag via Stockholm där jag hämtade upp min brorsa. Körde upp med brorsan nästa natt fast med ett ruggigt överlastat släp efter den likaledes fulllastade bilen. Det gick rätt hyfsat ändå fast jag var rätt trött när vi kom fram på Onsdag morgon. Avlastningen gick rätt bra och vi fick hjälp av E. plus en lokal förmåga. Fast tre trappor utan hiss är ju ingen jättehöjdare.

På Fredag åkte jag igen. Denna gång med familjen som sällskap. Destination STHLM. Idag har vi varit på Naturhistoriska och det är ju så koolt. Dinosaurier, mammutar, kroppsexperiement, valskelett, kristaller och opaler, utrotade djur och.... Stort, mäktigt, fint med massor att se. Jag har alltid tyckt att det är det bästa museet men vi får väl se efter att ha varit på historiska och provat utgrävning och leva som vikingar.

Vi har ett fullt program under våra dagar här men det ska bli så jävla kul alltihop. Ungarna är lite speedade just nu men det går förhoppningvis till sig innan morgondagen. Då ska vi till Stockholms slott och kolla läget samt träffa minsta kussen till barnen och min syrra som är barnets mor såklart.

På Onsdag drar vi vidare till Kålmården, två dar i djurparken.

Rapport kommer - om vi överlever alla eskapader med den mentala hälsan i behåll vill säga.

Inga kommentarer: